Audi Q3 - sportovní SUV
Sponzorované odkazy:
Audi Q3 je novinkou mezi SUV ingolstadtské automobilky. Zastává roli nejmenšího zástupce této kategorie. Nejedná se však rozhodně o žádný off-road. Vůz nemá ani stálý pohon všech kol – je vybaven jen spojkou haldex, která připojí zadní kola pouze v okamžiku prokluzu těch předních. To jej vymezuje oproti větším modelům Q5 a Q7. Podvozek je naladěn na sportovní notu – více než komfort a plavné zdolávání nerovností preferuje skvělé jízdní vlastnosti a sportovní flair. Kam tím Audi míří je jasné – chce porazit přicházející sportovně laděné BMW X1. Tomu může řádně zatopit i velmi povedeným agresivním designem s tradiční šestiúhelníkovou maskou chladiče.
Různé verze pouhých dvou motorů
V nabídce motorů najdete výhradně dvoulitrové agregáty. Ty zážehové jsou zastoupeny dvěma výkonovými verzemi motoru 2.0 TFSI (125 a 155 kw). Pro milovníky nafty jsou zde rovněž dvě verze motoru 2.0 TDi, a to se 103 a 130 kilowatty. Slabší verze obou agregátů jsou nabízeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, kdežto ty silnější jsou spjaty se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic s řazením na volantu. Ta je perlou vozu. Slabší naftový motor bude nabízen pouze s pohonem předních kol.
Důraz na spotřebu paliva
Všechny „kvé-trojky“ budou standardně vybaveny systémem start-stop, který samočinně vypíná motor při zastavení na semaforech, a rekuperací brzdné energie. Nízké spotřebě rovněž prospěje absence stálého pohonu všech kol. Motory TDi jsou úsporné i samy o sobě, tudíž nepřekvapí nízká spotřeba nafty (5,2, respektive 5,9 litrů u silnějšího motoru). Benzinové motory této koncepce budou ve spotřebě paliva velmi závislé na stylu jízdy a míře zatěžování motoru. Tovární údaje o spotřebě u nich tedy nelze brát příliš vážně.
Prostorný interiér
Navzdory tomu, že délka vozu 4385 mm z něj nečiní žádný kolos, podařilo se konstruktérům vykouzlit prostorný a vzdušný interiér. Pomohli si vyšší polohou sedadel, která poněkud ztěžuje nastupování. Zavazadelník má 460 litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce 1365 l. Dobrou přepravní kapacitu ovšem omezuje nepříjemně vysoká nakládací hrana.
Vyšší cena odpovídá kvalitě, nikoli výbavě
Ceník Audi Q3 začíná na 730 tisících korun (2.0 TDi s pohonem předních kol). Automobil je ale v základním provedení poměrně chudě vybaven. Pokud si jej budete chtít dovybavit, překvapí Vás velmi vysoké ceny příplatků. Při touze po skutečné individualizaci vozu a jeho napěchování moderní výbavou se můžete klidně přiblížit dvojnásobku základní ceny.
Článek Audi Q3 - sportovní SUV byl publikován 29. srpna 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nové Audi Q3 17.12.2018 00.00
- Audi Q7 13.12.2007 20.19
- Audi A3 11.12.2007 18.48
- Audi A8 29.03.2008 08.25
- Audi A4 27.01.2008 00.11
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu