Audi A5 - skvělý mix pohodlí a rychlosti
Sponzorované odkazy:
Audi A5 je sportovním derivátem odvozeným od modelu A4. Nejedná se ovšem pouze o další karosářskou variantu „á-čtyřky.“ Audi A5 je totiž více orientované na sportovní jízdní vlastnosti a požitek řidiče. Ten je sice limitován koncepcí pohonu – motor umístěný příliš vpředu a v základních verzích pohon přední nápravy, ale Audi dokázalo tyto nedostatky velmi dobře potlačit.
Bezpočet variant
Audi A5 se v současnosti nabízí ve třech karosářských variantách. Jako první na trh přišlo klasické třídveřové kupé, následoval krásný kabriolet a nejpozději se objevilo praktické provedení Sportback. Je to v podstatě pětidveřový liftback (automobil se splývavou zádí a výklopným zadním víkem).
Devět motorů na výběr
Zážehové motory mají v nabídce pět zástupců. Základ tvoří přeplňovaný motor 1.8 TFSI se 125 kw. Následují dvě výkonové verze rovněž přeplňovaného motoru 2.0 TFSI (132 a 155 kw). Kdo vyhledává image šestiválce, je pro něj připraven atmosferický agregát 3.2 FSI se 195 kw. Pro fajnšmekry a milovníky opravdu ostrého svezení je tu verze S5, která je osazeno šestiválcovým motorem 4.2 FSI s 260 kilowatty, který dokáže vůz rozjet z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a omezovač rychlosti Vás utne na 250 km/h. Dno naftové nabídky tvoří známý motor 2.0 TDi ve dvou verzích (105 a 125 kw), následují dva výtečné šestiválce: 2.7 TDi (140kw) a 3.0 TDi (176 kw). Navzdory jakési „morální“ nepatřičnosti naftového motoru ve sportovním voze jsou tajným tipem, protože Vám nabídnou dechberoucí pružnost a dynamiku při spotřebě kolem 7 litrů nafty na 100 km.
Přenos výkonu na vozovku
U slabších motorů je na výběr šestistupňová manuální převodovka či bezestupňové ústrojí Multitronic, které ovšem dosahuje tristní nespolehlivosti, navíc se jízda podobá svezení na skútru – automobil se drží ve stálých otáčkách a zvláště při zrychlování jsou konstantní zvuk motoru a nehybná ručička otáčkoměru poměrně nepříjemné a dokáží zkazit dojem z jízdy. U výkonnějších motorizací máte na výběr kromě manuálního „šestikvaltu“ také skvělou sedmistupňovou dvoujspojkovou převodovku S tronic. U zážehových motorů je to dokonce jediná možnost. Toto ústrojí vyniká robustností, rychlost řazení může být vzorem pro konkurenci.Pouze podřazení trvá o trošičku déle, ale pořád se dá převodovka prohlásit za výtečnou. Silnější motorizace jsou spjaty s pohonem všech čtyř kol Quattro, což je pro Audi tradiční záležitost. Příplatek se vyplatí, pohon funguje skvěle a hodí se k vozu více než pohon pouze předních kol.
Ceny
Dva nejslabší benzinové agregáty pořídíte v základní výbavě těsně pod milion korun, naopak vrcholné provedení S5 Vás vyjde na více než 1 600 000 Kč.
Článek Audi A5 - skvělý mix pohodlí a rychlosti byl publikován 7. září 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu