Hyundai i40 - svěží vítr ve střední třídě
Sponzorované odkazy:
Hyundai i40 je vůz střední třídy, který se začne na českém trhu prodávat na konci léta. Nastupuje na místo odcházejícího Hyundaie Sonata. Na rozdíl od něj ovšem nebude seznam jeho výhod začínat i končit příznivou cenou, ale chce zamíchat kartami vyváženým mixem prostornosti, jízdních vlastností, kvality materiálů, spolehlivosti a bohaté výbavy za cenu, která je sice o málo menší než u konkurence, ale nikoli dumpingová. Hyundai na tomto modelu prokázal svůj promyšlený marketing – je jasné, že kdo chce reprezentativní limuzínu střední třídy, sáhne po některé z německých značek. Jiné je to ovšem u zákazníků žádajících prostorný automobil na cesty. Proto Hyundai představil svůj model zatím pouze v důležitější verzi kombi. Sedan spatří světlo světa až na podzim.
Skvělý poměr cena/výbava
Základní cena s benzinovou šestnáctistovkou činí 499 tis. Kč. I vyšší stupně výbavy se cenově od ostatních vozů střední třídy příliš neodlišují. Kde je ta finanční výhodnost? Podívejte se do seznamu výbavy. Zjistíte, že zejména vozy koncernu Volkswagen jsou o poznání hůře vybavené a po dorovnání na úroveň hyundaie jste rázem i o sto tisíc výše.
Prostorný interiér kontroverznějších tvarů
Kabina Hyundaie i40 je velmi prostorná a příjemná. Mohou za to velké vnější rozměry vozu (4770 × 1815 × 1470 mm) i rozvor 2770 mm. Potěší také úzký středový panel, který nebude utlačovat kolena cestujících. Palubní deska je přehledná, byly použity také poměrně kvalitní materiály, ale její design je velkou otázkou vkusu. Někomu může připadat svěží a atraktivní, jiný by mohl v této cenové kategorii očekávat usedlejší a důstojnější tvary. Zavazadlový prostor nabídne 553 litrů, po sklopení sedaček potom 1719 l. Tyto hodnoty sice na premianty třídy nestačí, ale jsou pořád více než dostatečné a korespondují s mladistvím a sportovním flairem vozu.
Nabídka tří moderních motorů
Při pohledu do nabídky motorů nečeká žádné velké překvapení. Zážehové agregáty zastupují motory 1.6 GDI (99 kw) a dvoulitr se 130 kw. Tato vysoká čísla mírně klamou – maxima výkonu a točivého momentu přicházejí až ve vyšších otáčkách, tudíž se v běžném provozu o výjimečně potentní agregáty nejedná. Může překvapit, že v nabídce chybí vznětový dvoulitr. Zastupuje ho totiž moderní motor 1.7 CRDi ve dvou výkonových variantách (85 a 100 kw). V budoucnu se chystá ještě třetí, nejvýkonnější provedení. Stokilowattový motor trpí turboefektem a slabším zátahem „odspodu,“ vše ale vynahradí v pásmu nad 2000 otáček.
Článek Hyundai i40 - svěží vítr ve střední třídě byl publikován 26. srpna 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Hyundai i30 18.10.2007 22.00
- Hyundai Accent 19.02.2008 21.16
- Hyundai Getz 18.04.2008 22.18
- Hyundai Matrix 24.09.2008 18.52
- Hyundai i10 – malý nástupce Hyundaie Atos 16.04.2009 08.40
Top 10
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu