Audi A6 - nová generace manažerského vozu
Sponzorované odkazy:
Nový model vyšší střední třídy Audi A6 přichází s novým rokem na český trh. Limuzína, která se oproti minulé generaci o něco málo zkrátila, přináší ve všech oblastech konstrukce inovativní technická řešení, například lehkou karoserii, sportovní podvozek a velký výběr nových asistenčních a multimediálních systémů. Široká je i nabídka motorů a převodového ústrojí.
Design
Design nového Audi A6 nepřichází s ničím překvapivým. Exteriér je pro laického pozorovatele k nerozeznání od Audi A8 nebo A4. Limuzína je 4,92 metru dlouhá a 1,87 metru široká a jen 1,46 metru vysoká. Zavazadlový prostor obsahuje místo pro 530 litrů zavazadel. Celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích. V interiéru je charakteristickým prvkem ozdobná lišta, jejíž oblouk obklopuje řidiče a spolujezdce na předních sedadlech. Samozřejmostí jsou kvalitní materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva.
Technologie pro efektivitu
Model A6 je vybaven systémy, které pomáhají snižovat spotřebu paliva. Jedná se například o systém Start-Stop a rekuperační systém, jenž přeměňuje kinetickou energii na elektrickou například během brzdění. Získaná energie se ukládá v akumulátoru a jejím následným zpětným dodáním do palubní elektrické sítě se snižuje zatížení generátoru a tím se spoří palivo. Na spotřebě závisí také celková hmotnost vozidla. Ta je snížena díky hybridní karoserii, která kombinuje klasickou ocel a hliník.
Výbava
Sériová výbava pro model A6 obsahuje například airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních a hlavových, aktivní opěrky hlavy, ABS, ESR, systém Start-Stop, šestnáctipalcová litá kola, ukazatel tlaku v pneumatikách, dešťový a světelný senzor, xenonové světlomety (vyjma motoru 2,0 TDI), dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD a osmi reproduktory, 6,5palcový barevný displej nebo tempomat.
Motory
U vznětových motorů je na výběr z čtyřválcového dvoulitru a šestiválcového třílitru, který je navíc k dispozici i s pohonem quattro. Zážehové agregáty začínají u šestiválcového motoru 2,8 FSI a končí u přeplňovaného 3,0 TFSI quattro s maximálním výkonem 220 kW. Přenos točivého momentu je realizován pomocí sedmistupňové automatické převodovky S tronic nebo bezstupňové převodovky Multitronic. Základní cena je s motorem 2,0 TDI stanovena na 999 000 Kč s DPH.
Zážehové motory |
2,8 FSI
|
2,8 FSI quattro
|
3,0 TFSI quattro
|
Zdvihový objem [cm3] |
2773
|
2773
|
2995
|
Převodovka |
Multitronic
|
7A (S tronic)
|
7A (S tronic)
|
Výkon [kW] |
150
|
150
|
220
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
280 / 5250–6500
|
x
|
440 / 2900–4500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
7,7
|
x
|
5,5
|
Max. rychlost [km/h] |
240
|
x
|
250
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
7,4
|
8,0
|
8,2
|
Vznětové motory |
2,0 TDI
|
3,0 TDI
|
3,0 TDI quattro
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1968
|
2967
|
2967
|
|
Převodovka |
6M
|
Multitronic
|
7A (S tronic)
|
|
Výkon [kW] |
130
|
150
|
150
|
180
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
380 / 1750–2500
|
400 / 1250–3500
|
x
|
500 / 1400–3250
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
8,7
|
7,2
|
x
|
6,1
|
Max. rychlost [km/h] |
228
|
240
|
x
|
250
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,9
|
5,2
|
x
|
6,0
|
Bude i hybrid
Co by to bylo za auto kdyby v dnešní době nedostalo také hybridní systém. Ten bude k dispozici později, ale již dnes je známo, že Audi A6 hybrid bude schopen jet čistě na elektrický pohon rychlostí až 100 km/h. Ovšem když si uvědomíme, že při rychlosti 60 km/h vydrží baterie dodávat energii pouhé tři kilometry, nejedná se o žádný zázrak. Hlavním agregátem bude zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (155 kW), který bude doplněn elektromotorem s maximálním výkonem 33 kW. Kombinovaná spotřeba bude pak 6,2 l/100 km.
Článek Audi A6 - nová generace manažerského vozu byl publikován 13. ledna 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu