Nissan Qashqai - modernizace ze země vycházejícího slunce
Sponzorované odkazy:
Na českém trhu se objevil modernizovaný Nissan Qashqai. Ačkoli automobilka hovoří o hatchbacku, vůz spíše patří do kategorie moderních crossoverů. Nissan vypustil na svět jak základní pětimístnou verzi Qashqai, tak i sedmimístné provedení pod logickým označením Qashqai+2. Už pětimístná verze nabídne, při rozměrech 4330 mm délky, 1780 mm šířky, 1615 mm výšky a rozvoru 2630 mm, dostatek prostoru. Prodloužená verze nabídne navíc 211 mm délky, 30 mm výšky a o 135 mm delší rozvor. Šířka je pro obě verze totožná. Objem zavazadelníku činí 410 (Qashqai), resp. 450 litrů (Qashqai+2 po sklopení třetí řady sedadel).
Design a výbava
Modernizace designu se dočkali obě verze (Qashqai a Qashqai+2). Změny se týkají především přední části vozu. Konkrétně masky chladiče a prostoru kolem mlhovek. V zadní části byla změněna grafika světel.
Výbavu je možné vybírat ze čtyř verzí (Visia, Acenta, I-Way, Tekna). V základu Qashqai nabízí slušnou výbavu, zejména aktivních a pasivních prvků bezpečnosti, která obsahuje například airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové a boční airbagy, ABS, ESP, EBD a brzdový asistent, předepínače pásů, aktivní hlavové opěrky. Dále šestnáctipalcová ocelová kola, manuální klimatizace nebo dálkově ovládané centrální zamykání.
Motorizace
Nissan Qashqai je k dispozici s dvojicí vznětových a stejným počtem zážehových motorů. Zážehové motory jsou čtyřválcové se čtyřmi ventily na válec. Vstřikování je vícebodové. Vznětové motory disponují také čtyřmi válci s dvěma (1,5 l), resp. čtyřmi (2,0 l) ventily na válec. Vstřikování je přímé vysokotlaké Common rail. Přenos točivého momentu je zajišťován pomocí manuální převodovky nebo automatické CVT, která ovšem nedosahuje kvalit převodovky dvojspojkové.
Motor (Qashqai) |
1,6 l
|
2,0 l
|
1,5 l
|
2,0 l
|
||
Palivo |
benzín
|
benzín
|
nafta
|
nafta
|
||
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
1997
|
1461
|
1995
|
||
Převodovka |
5M
|
6M (6CVT)
|
6M
|
6M (6A)
|
||
Výkon [kW/min-1] |
86 / 6000
|
104 / 6000
|
81 / 4000
|
110 / 4000
|
||
Točivý moment [Nm/min-1] |
158 / 4800
|
196 / 4800
|
240 / 1750
|
320 / 2000
|
||
Pohon |
4×2
|
4×2
|
4×4
|
4×2
|
4×2
|
4×4
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,9
|
10,1 (10,7)
|
10,6 (11,3)
|
12,4
|
9,5
|
9,9 (11,0)
|
Max. rychlost [km/h] |
181
|
195 (183)
|
193 (181)
|
177
|
194
|
193 (188)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,1
|
7,8 (7,6)
|
8,2 (8,0)
|
5,1
|
6,4
|
6,7 (7,2)
|
Motor (Qashqai+2) |
1,6 l
|
2,0 l
|
1,5 l
|
2,0 l
|
||
Palivo |
benzín
|
benzín
|
nafta
|
nafta
|
||
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
1997
|
1461
|
1995
|
||
Převodovka |
5M
|
6M (6CVT)
|
6M
|
6M (6A)
|
||
Pohon |
4×2
|
4×2
|
4×4
|
4×2
|
4×2
|
4×4
|
Výkon [kW/min-1] |
86 / 6000
|
104 / 6000
|
81 / 4000
|
110 / 4000
|
||
Točivý moment [Nm/min-1] |
158 / 4800
|
196 / 4800
|
240 / 1750
|
320 / 2000
|
||
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
12,9
|
10,5
|
10,9 (11,7)
|
13,2
|
10,1
|
10,5 (11,6)
|
Max. rychlost [km/h] |
180
|
189
|
191 (180)
|
174
|
193
|
192 (186)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,6
|
8,0
|
8,4 (8,3)
|
5,3
|
6,3
|
6,7 (7,6)
|
I nový Qashqai se stále vyrábí v britském Sunderlandu. Cena na českém trhu začíná na 472 500 Kč s DPH (zážehová šestnáctistovka ve výbavě Visia).
Článek Nissan Qashqai - modernizace ze země vycházejícího slunce byl publikován 2. září 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nissan Micra 28.04.2008 19.20
- Nissan Note 30.09.2008 22.10
- Nissan Patrol 15.10.2008 23.03
- Nissan Navara 20.10.2008 16.27
- Nissan Cube – moderní a prostorná krychle 03.08.2009 10.30
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Nissan Micra
- Ofuky oken a homologace
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu