VW Polo GTI - konkurence Fabie RS?
Sponzorované odkazy:
VW Polo GTI je nejmenším sportovním zástupcem rodiny pocházející z německého Wolfsburgu. Design je tím hlavním měřítkem jak od sebe rozeznat obyčejné Polo a Polo GTI. Mluvíme především o typickém červeném orámování jinak černé masky chladiče. Tento designový prvek najdeme i u Golfu GTI. Dalšími poznávacími znameními jsou vytažené černé prahy, zadní spojler, chromované dvojité koncovky výfuku a 17-ti palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami 215/40 R17 87V, která ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Tyto kola z lehkých slitin u Golfu GTI nalezneme také. Interiéru dominuje zejména tříramenný kožený volant, který je na spodní straně zploštělý. Standardem je například elektrické ovládání oken i zrcátek. Zrcátka jsou navíc vyhřívaná. V základu nalezneme také klimatizaci a mlhovky. Za příplatek můžeme dostat přední bi-xenononové světlomety, které se natáčí do právě zdolávané zatáčky, světelné diody pro denní svícení, či elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Tlak v pneumatikách hlídá systém TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), přičemž aktuální hodnoty jsou zobrazovány pomocí multifunkčního displeje palubního počítače.
Motor 1,4 TSI
Polo je hlavním konkurentem Škody Fabie RS. Jejich společným jmenovatelem je především koncernový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem o maximálním výkonu 132 kW při 6200 min-1. Největší točivý moment činí 250 Nm v rozmezí otáček 2000 až 4500 min-1. Takového zátahu již od nejnižších otáček je docíleno právě díky připojovanému mechanickému kompresoru. Nejpozději od 3500 min-1 nahrazuje práci kompresoru turbodmychadlo, které je při nižších otáčkách motoru méně účinné. Plnění vzduchu do válců pak probíhá až do maximálních otáček. Polo GTI se rozjede až na 229 km/h, což je o 5 km/h více než u Fabie RS. Lépe je na tom Polo i ve zrychlení z 0 na 100 km/h a spotřebě paliva. Konkrétní hodnoty jsou 6,9 s u zrychlení (Fabia RS 7,6 s) a 5,9 l/100 km spotřeby v kombinovaném cyklu (Fabia RS 6,4 l/100 km). Tento rozdíl je dán celou řadou faktorů. Jedním z nich je nižší pohotovostní hmotnost Pola GTI o více než 120 kg. Přenos točivého momentu na kola je realizován díky dvojspojkové převodovce DSG. Manuální převodovka není k dispozici.
Cenou 491 700 Kč je Polo GTI dostupnější než Škoda Fabia RS. Tato cena je však stanovena pro třídvéřovou verzi. Za pět dveří si u Pola GTI připlatíme 30 000 Kč.
Článek VW Polo GTI - konkurence Fabie RS? byl publikován 19. července 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- VW Scirocco: Sexy sporťák od VW 15.05.2013 00.00
- VW Phaeton - luxusní sedan se znakem VW 27.09.2010 00.00
- VW Passat: Oblíbený bestseller 10.02.2015 06.30
- VW Sharan - rodinný velikán 17.09.2010 00.00
- VW Caddy - rodinný minivan 18.01.2011 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu