Škoda Yeti - první SUV z Mladé Boleslavy

Tagy:  yeti, suv

Sponzorované odkazy:

Škoda Yeti - první SUV z Mladé Boleslavy

Škoda Yeti je vůbec prvním SUV, které bylo vyrobeno pod značkou Škoda a připojila se tak k řadě automobilek, které tuto oblíbenou karosářskou variantu vyrábí. Yeti se již na českém trhu zabydlel a je k vidění čím dál častěji. Hlavní závod je umístěn v Mladé Boleslavy, ale pro množství modelů značky Škoda existují i další pobočné závody. Výrobní linka pro tento automobil je umístěna v závodu v Kvasinách. Se svým osobitým designem zapadá do rodiny Škoda a kopíruje tak linie, které známe již z modelu Roomster. Rozměrově patří Yeti do skupiny menších SUV. Konkrétní čísla jsou pak 4223 mm délka, 1793 mm šířka, 1691 mm výška a 2578 mm rozvor. Upravená zadní víceprvková náprava s širším rozchodem kol dodává vozu větší stabilitu při jízdě v terénu a propůjčuje vozu excelentní jízdní vlastnosti na silnici.

Škoda YetiŠkoda Yeti

Motorizace

Paleta pohonných jednotek určených pro model Yeti zahrnuje tři benzinové a tři naftové motorizace. Všechny agregáty jsou čtyřválcové, řadové, přeplňované turbodmychadlem, umístěné vpředu napříč, s přímým vysokotlakým vstřikováním paliva. Vyznačují se nízkou spotřebou a plní požadavky emisní normy EU 5.

Untitled Document
Zážehové motorizace
1,2 TSI
1,2 TSI aut.
1,4 TSI
1,8 TSI
Zdvihový objem [cm3]
1197
1197
1390
1798
Výkon [kW/min-1]
77/5000
77/5000
90/5000
118/4500–6200
Točivý moment [Nm/min-1]
175/1550–4100
175/1550–4100
200/1500–4000
250/1500–4500
Pohon
4×2
4×2
4×2
4×4
Max. rychlost [km/h]
175
173
185
200
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,4
6,6
6,8
8

 

Untitled Document
Vznětové motorizace
2,0 TDI CR DPF
2,0 TDI CR DPF
2,0 TDI CR DPF
2,0 TDI CR DPF aut.
2,0 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]
1968
1968
1968
1968
1968
Výkon [kW/min-1]
81/4200
81/4200
103/4200
103/4200
125/4200
Točivý moment [Nm/min-1]
250/1500–2500
280/1750–2750
320/1750–2500
320/1750–2500
350/1750–2500
Pohon
4×2
4×4
4×4
4×4
4×4
Max. rychlost [km/h]
177
174
190
187
201
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
5,4
6,1
6
6,5
5,9

 

Škodu Yeti si můžeme objednat s množstvím technických a bezpečnostních prvků. Jedná se zejména o pohon 4×4, který je uváděn do funkce pomocí mezinápravové spojky Haldex 4. generace, která umožňuje hospodárný provoz při zachování výborné trakce. Za dobrých trakčních podmínek (suchá silnice) se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola. V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě. Mezi bezpečnostní prvky patří bi-xenonové světlomety s natáčením, které dokáží lépe osvětlit zatáčku a tím dříve odhalit případné nebezpečí, dále asistent pro jízdu z kopce (udržuje konstantní rychlost při jízdě z kopce a zabraňuje zablokování kol, čímž zamezí nekontrolované chování vozidla) a také rozjezdový asistent, který usnadňuje řidiči rozjezd v obtížnějších situacích, např. do kopce, s těžkým přívěsem nebo na nezpevněném a kluzkém povrchu. Řidič může sešlápnout plyn na maximum, neboť horní hranice otáček motoru je omezena do 2500 min-1.

Ještě dodejme, že objem zavazadlového prostoru činí 405 až 510 litrů v závislosti na posunutí zadních sedadel a při sklopení (nebo ještě lépe úplném odejmutí) zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1760 litrů. Ceny se pohybují od 362 800 Kč (základní výbava a nejslabší motor 1,2 TSI) do 715 800 Kč (výbava Experience a motor 2,0 TDI s maximálním výkonem 125 kW).

Škoda YetiŠkoda Yeti

Článek Škoda Yeti - první SUV z Mladé Boleslavy byl publikován 17. července 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...