Alfa Romeo Giulietta - italská podmanivost
Sponzorované odkazy:
Nová Alfa Romeo Giulietta, je nástupcem staré Alfy 147 a je žhavou letní novinkou. Automobilka na tento model sází a věří, že ji vytáhne z finanční bídy. Zákazníky chce Alfa přetáhnout především od konkurečních aut VW Golf, Ford Focus, Mazda 3, Audi A3, BMW řady 1 a také nová Astra od Opelu, která se prodává velmi dobře. Giulietta patří právě do této kategorie vozidel. Potvrzují to rozměry vozidla. Délka 4351 mm, šířka 1798 mm, výška 1465 mm a rozvor 2634 mm. Objem zavazadlového prostoru je v této třídě průměrných 350 litrů. Když se na novou Alfu podíváme je hned jasné, že se jedná o italský vůz, který si svým designem získá mnoho příznivců. Design je pro Alfu Romeo opravdu vlastní, ale jak je to s motory?
Základním agregátem je zážehový motor s vícebodovým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem 1,4T s maximálním výkonem 88 kW při 5000 min-1. Následují zážehové motory 1,4T MultiAir (125 kW při 5500 min-1) a 1,8 TBi (173 kW při 5500 min-1). Samozřejmostí jsou i vznětové varianty. Konkrétně motor 1,6 JTDM (77 kW při 4000 min-1) a 2,0 JTDM (125 kW při 4000 min-1). Všechny motory jsou vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou. Připravuje se také dvojspojková převodovka TCT.
Motor |
1,4T
|
1,4T MultiAir
|
1,8 TBi
|
1,6 JTD
|
2,0 JTD
|
Zdvihový objem [cm3] |
1368
|
1368
|
1742
|
1598
|
1956
|
Výkon [kW/min-1] |
88/5000
|
125/5500
|
173/5500
|
77/4000
|
125/4000
|
Kompresní poměr |
9,8 : 1
|
9,8 : 1
|
9,25 : 1
|
16,5 : 1
|
16,5 : 1
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
206/1750
|
230(250)/2500
|
300(340)/1900
|
280(320)/1750
|
320(350)/1750
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
9,4
|
7,8
|
6,8
|
11,3
|
8,0
|
Max. rychlost [km/h] |
195
|
218
|
242
|
185
|
218
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,4
|
5,8
|
7,6
|
4,4
|
4,7
|
Cena [Kč] |
454 000
|
586 000
|
716 000
|
501 000
|
652 000
|
Pozn.: údaje v závorce u točivého momentu jsou hodnoty při režimu Dynamic.
Výbava
Alfa vybaví všechny své motorizace systémem Start-Stop. Od verze 1,4T MultiAir bude každý vůz vybaven také systémem Alfa DNA. Tento systém přizpůsobuje chování vozu různým stavům vozovky a stylům jízdy. Pomocí voliče Alfa DNA je možné vybrat jedno ze tří nastavení (Dynamic, Normal a All Weather). Systém je konstruován s cílem měnit provozní vlastnosti motoru, převodovky, řízení a elektronického diferenciálu Q2, spolu s chováním stabilizačního systému VDC (Vehicle Dynamic Control). Vedle prvků aktivní bezpečnosti je nová Alfa Romeo Giulietta vybavena i prvky pasivní bezpečnosti, jako šestice airbagů, bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači (pouze u předních pásů) a opěrkami hlavy předních sedadel se systémem ochrany krční páteře. Velmi příjemný je i servisní interval, který činí 35 000 km. Ceny na českém trhu začínají na 454 000 Kč (motor 1,4T) a končí 716 000 Kč (motor 1,8 TBi).
Článek Alfa Romeo Giulietta - italská podmanivost byl publikován 15. července 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Alfa Romeo 06.07.2009 16.19
- Alfa Romeo 145 05.06.2008 20.54
- Alfa Romeo GTV 04.03.2008 20.58
- Alfa Romeo Spider 06.03.2008 21.41
- Alfa Romeo 159 16.02.2008 18.38
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu