Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
Sponzorované odkazy:
Zhruba před rokem přišel na trh velkoprostorových vozů Citroën C4 Picasso. Kromě futuristického vzhledu zaujal vůz také příznivou cenou a nízkými provozními náklady. Od letošního září bude však k dispozici daleko více revoluční vůz – Citroën C4 Cactus. Co se týká expresivního designu, jde vůz ještě dál – kromě futuristických předních světel zaujmou netradiční střešní nosiče, ale zejména pak vzduchové kapsle Airbump, které chrání karoserii před škrábanci a oděrkami. Vzduchové kapsle ukryté pod slupkou z termoplastického polyuretanu pohlcují drobné nárazy a poškrábání pak nehrozí. A pokud bude rána větší, dá se vše vyměnit, na místě drží tento „plast“ jen jediný šroubek.
Šéfku projektu Anne Ruthmannovou těší, že se podařilo vyvinout materiál, který je dostatečně silný, vydrží stejně dlouho jako auto a zůstává barevně stálý navzdory povětrnostním podmínkám. Inspirací při vzniku byly ochranné kryty na iPhone. Technologická novinka se nabízí ve čtyřech barevných odstínech (Black, Grey, Chocolate a Dune), které lze kombinovat s deseti odstíny karoserie. Celkem se nabízí 21 variant.
Interiér: Airbagy ve stropu a žádný středový tunel
V interiéru zaujme Top Box, tedy odkládací přihrádka, před sedadlem spolujezdce. Dekorací připomíná zavazadla a hlavně nabízí poměrně hodně místa, mimo jiné díky přesunutí airbagu do stropu, což je celosvětová novinka. K ovládání vozu pak slouží sedmipalcový displej se sedmi tlačítky, který se umí připojit na portál s aplikacemi Citroën Multicity Connect na síti 3G.
O pohodlí se starají široká sedadla, která byla navržena v duchu pokojového sofa. Díky automatické převodovce nejsou sedadla oddělena středním tunelem a lze je propojit. Uvnitř vozu je dostatek světla, ale ne teplo jako ve skleníku – panoramatické střešní okno má ochranu proti tepelnému prostupu.
Asi nikoho nepřekvapí technologie, které usnadní každodenní život. Patří mezi ně Park Assist, asistent pro rozjezd do svahu nebo funkce přisvícení do zatáček. Citroën zde nejde s davem a nenabízí přehršel i nepotřebných technologií, vlastní řízení je stále na řidiči. „S trochou nadsázky ho můžete považovat za moderní interpretaci lidových aut, jakým byl Citroën 2 CV „kachna“. Jen se to, co chceme, tak trochu liší od toho, co chtěli zákazníci v padesátých letech,“ píše na adresu „kaktusu“ Citroën Magazín.
Motory ve voze budou poslední generace s malým objemem a výjimečně úsporné – benzinový PureTech a naftový BlueHDi splňují budoucí normy Euro6. Spotřeba se může dostat až na 3,1 litrů dieselu na 100 km. Právě motory se z velké míry podílejí na faktu, že C4 Cactus je o 200 kg lehčí než Citroën C4.
Nechcete „kaktus“? Nevadí
Na výběr je také sedmimístný Citroën GRAND C4 Picasso. Hlavním trumfem vozu je jistě prostornost, díky nové modulární platformě EMP2 má vůz nejdelší rozvor ve své kategorii – 284 cm. Ve voze je spousta místa pro cestující i jejich zavazadla – objem kufru je 645 litrů, a pokud se posunou zadní sedadla, může být až 725 litrů. Pokud se sklopí třetí a druhá řada sedadel, dá se sklopit ještě sedadlo spolujezdce a pak se do auta vejdou i 250 cm dlouhé předměty. Pro snadné nakládání pak slouží elektricky otevíratelné víko, přičemž lze uložit maximální úhel otevření.
I původní C4 Picasso má co nabídnout. Čistý a expresivní design, dynamické linie a komfortní řízení při zachování nízkých provozních nákladů se postaraly o skvělý výsledek – v prvním pololetí letošního roku se stal tento vůz lídrem segmentu MPV. Jen za prvních šest měsíců se v Evropě prodalo více než 125 000 kusů a téměř dvě třetiny byly ve vyšších úrovních výbavy.
Vůz vzhledově trochu připomíná Škodu Fabii Scout, která má také výrazné plastové doplňky. Zde však jsou pro podtržení robustnosti a dynamiky. Citroën Cactus bude o své místo na slunci muset bojovat spíše s oblíbenými modely Škoda Octavia, Ford Focus, VW Golf, Renault Megané nebo „většími vozy“, kde stále roste zájem o značky KIA a Hyundai razícími cestu lákavé pořizovací ceny…
Článek Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty byl publikován 15. srpna 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Citroen C4 02.02.2008 19.31
- Citroën C5 04.09.2008 14.00
- Citroën C1 19.09.2008 23.02
- Citroën Xsara 18.10.2008 20.58
- Citroen C4 - první informace 27.07.2010 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
- Nová Škoda KAROQ odhalena
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu