Fotoseriál: Jak se vyrábí Škodovky?
Tagy:
Škoda Auto,
Kvasiny,
výroba,
Superb,
Yeti,
Roomster,
montáž,
nové vozy
V letošním roce se na jeden den otevřela brána v Kvasinách, kde se
vyrábí nové vozy Škoda. Na následujících fotkách se můžete ve zkratce
podívat, jak probíhá výroba nových vozů Roomster, Yeti a Superb. Nikoho
asi nepřekvapí, že spoustu práce již dnes udělají roboti. Přesto zde
pořád ještě má i lidská práce své nezastupitelné místo…
Ve svařovně moc lidí nepotkáte, většinu práce s prefabrikovanými díly zde vykonávají stroje. Zaměstnanci tady přes obrazovky ovládají a kontrolují hladký průběh výroby. Foto: Martin Singr
Při opouštění svařovny je již jasné, o jaký model se jedná, ale do finální podoby je pořád ještě hodně daleko. Foto: Martin Singr
Cestou mezi svařovnou a montáží ještě vozy dostanou lak. Foto: Martin Singr
Přístrojové desky čekají na montáž do nových automobilů. Samotná instalace do vozu je práce na dvě minuty. Foto: Martin Singr
Vůz přijíždí na montáž – je již nalakovaný a během cesty po hale navštíví 131 stanovišť. Foto: Martin Singr
Montáží projíždí na střídačku vozy Superb, Super Combi a Yeti. Na jiné lince bude vznikat ještě Roomster. Pracovníci na stanovištích jsou ale zvyklí. Foto: Martin Singr
Již nalakované dveře se na začátku montážní haly sundávají a kompletují se zvlášť. Samotná instalace do vozů ve stejné barvě je ale až na závěr. Foto: Martin Singr
I vozy s pravostranným řízením se v Kvasinách vyrábí. To mírně komplikuje práci některých zaměstnanců v montážní hale. Vesměs s tím ale větší problémy nejsou. Foto: Martin Singr
Také umístění motoru do auta nezabere více než pár minut. Foto: Martin Singr
Pokud se pracuje na podvozku, jede vůz ve vzduchu nad hlavami pracovníků. Foto: Martin Singr
S pneumatikami pomáhá technika. Jen je potřeba obout na každý model správná kola, sortiment litých kol je celkem široký. Foto: Martin Singr
Až na samý závěr se do auta umisťují sedačky. Foto: Martin Singr
Poté, co jsou práce na interiéru dokončeny, lze na auto umístit také dveře a vůz končí svojí cestu po montáži. Foto: Martin Singr
Stěrače stírají, světla svítí, blinkry blikají… Než se automobil vydá za zákazníky, zkouší se v rámci testů ECOS, zda je vše v pořádku. Nastavují se zde také světla, aby svítila, kam mají. Foto: Martin Singr
Testy se týkají i jízdních vlastností, automobilka neponechává nic náhodě a na válcích se seřizují kola a vše se dolaďuje. Foto: Martin Singr
Před cestou za zákazníky je třeba vůz ještě opatřit ochrannou fólií. Je to jistota, že se vůz do showroomů po celé Evropě dostane bez úhony. Do folie se ale balí i auta, která putují na sklad. Foto: Martin Singr
Lakovna své prostory pro návštěvníky neotevřela, vystavený Roomster měl na kapotě paletu barev a z boku všechny vrstvy nátěrů. Foto: Martin Singr
Škoda Auto má v Kvasinách i svůj vlastní polygon, kde testuje nové vozy, na kterém nechybí ani šotolinová pasáž. Každý vůz, který sjede z linky, prochází polygonem v rámci kontroly kvality. Foto: Martin Singr
Článek Fotoseriál: Jak se vyrábí Škodovky? byl publikován 19. prosince 2012 v 21.45 v rubrice Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...